sábado, 3 de enero de 2009

6 Exercici on treballem la cerca d'informació i les fonts:

Llegiu d’aquets 3 exemples el que us pertoqui realitzeu la tasca encomanada :

1. Un professor encomana al grup de 6è de primària que busquin informació i facin un treball sobre els animals vertebrats i els animals invertebrats d’extensió màxima una fulla i amb fotografies.

2. Un altre professor està pensant en treballar els animals vertebrats i invertebrats al grup de 6è de primària. Els hi passa un power point amb amb la imatge d’un animal i els fa identificar les parts que coneixen. Un cop ha identificat el nivell dels seus alumnes els hi fa buscar informació sobre aquells aspectes que desconeixen i els hi encomana un treball en funció dels seus coneixements.

3. Una professora de 6è de primària aprofitant que està treballant els animals vertebrats i invertebrats a classe vol que els seus alumnes realitzin un treball concret. Els encarrega contestar una sèrie de preguntes molt concretes sobre el tema i els hi indica quines fonts poden utilitzar per extreure informació per contestar-les.


Ara us demanem que us poseu a la pell d’aquets alumnes de 6è de primària i contesteu segons l’exemple que us ha tocat els petits qüestionaris tot fen un comentari al bloc.

Treball a fer pel primer exemple (grup 1):
BUSCA INFORMACIÓ SOBRE ELS ANIMALS VERTEBRATS
RESPOSTA:
FONTS EMPRADES:

Treball a desenvolupar pel segon exemple utilitzant el següent power point (grup 2):
Exercici grup2
View SlideShare presentation or Upload your own.

QUÈ SABIES?
QUÈ NO SABIES?
FONTS UTILITZADES:

Treball a fer pel tercer exemple (grup 3):
DIFERÈNCIA PRINCIPAL ENTRE UN VERTEBRAT I UN INVERTEBRAT?
5 TIPUS D'ANIMALS VERTEBRATS?
EL DOFÍ ÉS UN MAMÍFER O UN PEIX? JUSTIFICA LA RESPOSTA
EL RATPENAT ÉS MAMÍFER O UNA AU? JUSTIFICA LA RESPOSTA


ENQUESTA COMÚ ALS 3 GRUPS:
QUIN O QUINS ASPECTES CREUS QUE HAS TREBALLAT:
MILLORA DE LES TIC, CAPACITAT DE SÍNTESIS, COMPRENSIÓ LECTORA, INTERÈS PER SEGUIR TREBALLANT EL TEMA, REFLEXIÓ, ANÀLISIS, QUI ERA EL PROTAGONISTA? MESTRE O ALUMNE?

9 comentarios:

  1. 1. Què són els animals vertebrats?

    Els animals vertebrats són els éssers vius més complexos que hi ha a la terra. La seva característica més important és que tenen columna vertebral.

    Aquests animals han patit alguns canvis importants que són els següents:

    - Un esquelet intern format per una columna vertebral constituïda per un conjunt de peces d'ossos petits o, en els animals més petits, cartílags. Els proporciona flexibilitat, suport i facilita la locomoció.

    - Una respiració pulmonar que ha permès, en el cas dels animals vertebrats no aquàtics, no els calgui estar en contacte amb l'aigua perquè es produeixi l'intercanvi de gasos.

    - Estructures de protecció que es formen a partir de la pell i els protegeixen de la deshidratació.

    - La modificació de les extremitats els facilita el desplaçament.

    Els animals vertebrats tenen el cos dividit en tres regions:

    - El cap és la regió anterior del cos. Conté l'encèfal, els principals òrgans sensitius, la boca i els orificis nasals.

    - El tronc és la regió que es situa entre el cap i la cua. Del tronc surten les extremitats i en el seu interior hi ha diversos òrgans.

    - Les extremitats poden ser de diversos tipus: les aletes dels peixos, les potes dels tetràpodes o les ales de les aus.

    - La cua és una prolongació de la columna vertebral a la part posterior del cos. En alguns vertebrats redueix molt o, fins i tot, pot desaparèixer del tot.

    Font de documentació: http://html.rincondelvago.com/animals-vertebrats.html

    ResponderEliminar
  2. Grup2: Maria

    QUÈ SABIES? sabia l'opercle, la boca, l'ull les aletes dorsals i pectorals i les escamens.

    QUÈ NO SABIES?

    Cloaca, els noms tècnics de les aletes caudal anal i ventral.

    FONTS UTILITZADES

    el power point que se'ns ha facilitat.

    ResponderEliminar
  3. Carlos Romero Grup 2:

    Què sabia? Aleta, ull, nas, cua, escames.

    Què no sabia? Cloaca, opercle, linia lateral.

    Fonts utilitzades? Powerpoint del blog.

    ResponderEliminar
  4. Treball a fer pel tercer exemple (grup 3):
    DIFERÈNCIA PRINCIPAL ENTRE UN VERTEBRAT I UN INVERTEBRAT?
    Els vertebrats estan proveïts d'un crani que protegeix el cervell, i un esquelet cartilaginós o ossi, i els invertebrats es caracteritzen per no tenir columna vertebral.
    5 TIPUS D'ANIMALS VERTEBRATS?
    mamífer, rèptil, amfibis, aus i peixos fòssils o placoderms
    EL DOFÍ ÉS UN MAMÍFER O UN PEIX? JUSTIFICA LA RESPOSTA
    Els dofins viuen al mar , però no són peixos, són mamífers, que vol dir que neixen de la panxa de la mare i les mares els donen de mamar com a nosaltres.
    EL RATPENAT ÉS MAMÍFER O UNA AU? JUSTIFICA LA RESPOSTA
    És un mamífer perque està recobert de pel.

    QUIN O QUINS ASPECTES CREUS QUE HAS TREBALLAT:
    MILLORA DE LES TIC, CAPACITAT DE SÍNTESIS, COMPRENSIÓ LECTORA, INTERÈS PER SEGUIR TREBALLANT EL TEMA, REFLEXIÓ, ANÀLISIS, QUI ERA EL PROTAGONISTA? MESTRE O ALUMNE?
    CAPACITAT DE SÍNTESIS i COMPRENSIÓ LECTORA. El protagonista era l'alumne, ja que era ell el que realitzava tota la feina de fer la recerca de la informació, sintetitzar-la

    ResponderEliminar
  5. Hola!!!!! Som la Natàlia Aran i Anna Vàzquez.
    - DIFERÈNCIA PRINCIPAL ENTRE UN VERTEBRAT I UN INVERTEBRAT?
    La diferència és que els vertebrats són animals que tenen ossos, i els invertebrats no en tenen.
    - 5 TIPUS D'ANIMALS VERTEBRATS?
    serp, ocell, tortuga, rata i koala.
    - EL DOFÍ ÉS UN MAMÍFER O UN PEIX? JUSTIFICA LA RESPOSTA
    El dofí és un mamífer perquè té pèl, les seves criees s'alimenten per llet.
    - EL RATPENAT ÉS MAMÍFER O UNA AU? JUSTIFICA LA RESPOSTA
    És un mamífer, perquè té pelatge i dóna llet a les seves criees mitjançant les seves glàndules mamíferes.

    Hem après a fer una capacitat de síntesis, mitjançant una ràpida lectura. I hem après que el ratpenat és un mamífer. El protagonista és l'alumne, perquè és qui pren la decisió de fer la síntesi i busca la informació.

    ResponderEliminar
  6. UIN O QUINS ASPECTES CREUS QUE HAS TREBALLAT:

    Comprensió lectora ja que m'he limitat a escriure allò que no sabia. no hi veig pas cap interès per a seguir treballant el mateix tema ja que l'alumne, és a dir, jo em limito a dir què és el que sé i el que no.

    En aquest tipus d'activitat crec que el protagonista és l'alumne l'ordinador i mira el que pot aprofitar per respondre.

    ResponderEliminar
  7. Comentari comú de Santi martinez i Esther Ruiz

    Considerem que hem treballat l'aspecte de millora de les tic, reflexió i anàlisi.
    en aquest cas el protagonista ha estat l'alumne ja que el mestre no ens ha donat cap informació prèvia sobre el tema de la tasca a desenvolupar.

    ResponderEliminar
  8. QUIN O QUINS ASPECTES CREUS QUE HAS TREBALLAT:
    MILLORA DE LES TIC? No.
    CAPACITAT DE SÍNTESIS? No.
    COMPRENSIÓ LECTORA? Sí.
    INTERÈS PER SEGUIR TREBALLANT EL TEMA? No.
    REFLEXIÓ? No.
    ANÀLISIS? Sí.
    QUI ERA EL PROTAGONISTA, MESTRE O ALUMNE? Mestre.

    ResponderEliminar
  9. QUIN O QUINS ASPECTES CREUS QUE HAS TREBALLAT:
    MILLORA DE LES TIC, CAPACITAT DE SÍNTESIS, COMPRENSIÓ LECTORA, INTERÈS PER SEGUIR TREBALLANT EL TEMA, REFLEXIÓ, ANÀLISIS, QUI ERA EL PROTAGONISTA? MESTRE O ALUMNE?

    En l'exemple del grup 2 es treballa la comprensió lectora ja que el mestre aporta un powerpoint per aprendre les parts dels animals. Després els porposa fer un treball per acabar de conèixer allò que no sabien. Es traballa la capacitat de sintesi en l'elaboració d'aquest treball.

    En aquest exemple participa el mestre i l'alumne perquè tots dos realitzen un treball sobre el tema. El mestre ha exposat el temari en un powerpoint i els alumnes han de buscar informació per fer el seu treball.

    ResponderEliminar